dimarts, 23 d’octubre del 2012

BRAIN GYM

Aquí teniu un vídeo molt interessant de na Laura Mestre.


Brain Gym a educació

Creada pels educadors Paul i *Gail *Dennison durant la dècada del 70, la gimnàstica cerebral es va enfocar en nens i adults que havien estat diagnosticats amb problemes d'aprenentatge. No obstant això, avui el seu ús s'estén a ambients laborals, les arts escèniques, entrenament esportiu i s'aplica en totes les edats. Què es busca? Enfortir i aconseguir noves connexions cerebrals a través de moviments específics. “La gimnàstica cerebral es basa en conceptes com l'estrès inhibeix l'aprenentatge, el moviment estimula la funció cerebral i l'observació és un mecanisme de retroalimentació”, ens explica Walter *Calvar – *facilitador d'aquesta tècnica en *Dau Escola de Vida- qui agrega que, després de la seva realització, aquesta gimnàstica aconsegueix que les persones aprenguin més i millor, optimitzin les seves capacitats motores, desenvolupin millor l'enfocament i la coordinació i iniciïn i acabin els seus projectes.
A través d'anys d'investigació en *neurociencias, psicologia i *kinesiología, i utilitzant també eines de *Touch *for *Health (“Toc per a la Salut”), el Dr. *Dennison ha tingut l'habilitat de trobar la manera de resoldre bloquejos en temes com a lateralitat, concentració, organització, focus, comprensió, a través de la utilització de moviments corporals molt simples.

Exercicis senzills, però eficaços
A través de senzills exercicis que integren diferents parts del cervell, es poden resoldre problemes com la dislèxia, hiperactivitat, dèficit d'atenció i millorar habilitats com la *concetranción, organització, lectura o escriptura, etc…
En realitat els exercicis que proposa són tan senzills que els resultats que s'aconsegueixen moltes vegades semblen màgics. Però no es tracta d'executar una rara pirueta alliberadora de bloquejos sinó simplement de realitzar l'activitat correcta, en el moment correcte i amb la intenció correcta. El treball està enfocat cap a l'alliberament de bloquejos energètics que puguin estar impedint que les capacitats innates es manifestin. El que aconsegueix en definitiva és que aquelles tasques per les quals es requeria esforç excessiu puguin fer-se amb facilitat i fluïdesa.

Aprenentatge, emocions i moviment
L'aprenentatge, el pensament, la creativitat i la intel·ligència no són processos propis del pensament únicament, sinó de tot el cos. A mesura que un bebè creix i va incorporant nous i específics moviments, el seu cervell es va desenvolupant en concordança. Els reflexos infantils es van integrant durant el desenvolupament del nen en esquemes de moviments cada vegada més complexos i paral·lelament es van format xarxes neuronals cada vegada més complexes. Si per alguna raó aquesta integració no es produeix, el nen en el futur probablement presentarà problemes d'aprenentatge o de personalitat. Pot faltar seguretat, autoestima, coratge per exemple.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada